بهترين روش هاي شست و شو مبلمان در منزل

شنبه 14 تير 1399
13:08
هستی دانشور

شست و شو مبلمان

مدرن باف،شست و شو مبلمان در منزل يکي از دغدغه‌هاي بسياري از شهرنشينان در عصر جديد است. در دنياي امروز کمتر خانه‌اي در سطح شهر يافت مي‌شود که مبلمان نداشته باشد. باوجوداينکه ممکن است در نظر بعضي از مردم شست و شوي مبلمان کاري بيهوده باشد اما بسياري از افراد همواره به دنبال روش‌هايي براي افزايش طول عمر وسايل منزل خود به‌ويژه مبلمان اند و به دنبال آموزش شست و شو مبلمان به روش مناسبي هستند. کثيف شدن يا لک شدن مبل در خانه مي‌تواند به دلايل مختلف مانند ريختن نوشيدني بر روي آن، چسبيدن يک جسم خارجي به مبل يا باقي ماندن زباله‌هاي يک مهماني شلوغ اتفاق بيفتد. واضح است که در همه اين موارد نمي‌توان به خشک‌شويي مراجعه کرد و يا از متخصصان تميزکاري منزل درخواست کرد که براي از بين بردن يک لکه به منزل شما بيايند. چراکه حتي اگر هزينه ناشي از شست‌وشو را در نظر نگيريم، حمل‌ونقل مي‌تواند باعث آسيب زدن به مبل شود. پس يکي از نکاتي که پس از خريد مبلمان راحتي يا خريد مبلمان تختشو يا ديگر انواع مبلمان است که بايد به آن توجه کنيم، نحوه شست و شو مبلمان در منزل است. لازم به ذکر است که مي توانيد از انواع مبلمان مدرن باف ديدن کنيد و در صورت تمايل مبل مورد نظر خود را سفارش دهيد. البته بهتر از قبل از آن نکات خربد مبل که فقط فروشندگان مي دانند را بخوانيد.

لزوم شست و شو مبل در خانه

از سوي ديگر لک شدن يا کثيف شدن مبلمان امري است که مي‌تواند هر روز يا حتي چند بار در يک روز اتفاق بيفتد. ازاين‌رو آموزش شست و شو مبلمان يک امر ضروري براي تمامي خانه‌داران است. بسته به جنس پارچه مبل روش‌هاي متفاوتي براي شست و شوي مبلمان وجود دارد. مقاله‌اي که مي‌خوانيد راهنمايي براي شست و شو مبلمان در منزل، آموزش شست و شو مبلمان و به‌طور خاص شست و شو مبلمان چرم است. اميد است که با خواندن اين مقاله و روش‌هاي ارائه‌شده در آن کمکي براي جلوگيري از صرف هزينه‌هاي اضافي در بخش نگهداري از مبلمان باشد.

نکات عمومي در شست و شو مبلمان در منزل

نکات عمومي در شست و شو مبلمان در منزل

شست و شو مبلمان در منزل با اينکه ممکن است در نگاه اول آسان به نظر برسد اما مي‌تواند کاري بسيار دشوار باشد. انتخاب تميزکننده مناسب و يک روش درست براي شست و شوي مبلمان درنتيجه کار بسيار اثرگذار است. بنابراين لازم است که پيش از دست‌به‌کار شدن براي شست و شوي مبلمان نکات و هشدارهايي است که بايد مد نظر قرار دهيد.

مطالعه برچسب يا اتيکت مبلمان براي انتخاب روش درست يا مايع تميزکننده مناسب براي شست و شو مبلمان در منزل

مطالعه برچسب يا اتيکت مبلمان براي انتخاب روش درست يا مايع تميزکننده مناسب براي شست و شو مبلمان در منزل

پيش از هر کاري لازم است که برچسب‌هايي که به مبلمان يا متکاي آن چسبيده است را مطالعه کنيد. در اين برچسب‌ها اطلاعات بسيار مفيدي با در نظر گرفتن جنس پارچه به‌کاررفته در مبلمان در هنگام خريد مبلمان ال ، خريد مبلمان کلاسيک،خريد مبلمان چستر وخريد مبلمان کلاسيک به خريداران ارائه شده است. از جمله اين اطلاعات مي‌توان به علائمي اختصاري اشاره کرد که اطلاعاتي درباره ماده شوينده سازگار با پارچه مبلمان به خريدار مي‌دهد.

يکي از مهم ترين نکات آموزش شست و شو مبلمان در منزل اين است که به‌عنوان‌مثال حرف “W” به اين معناست که استفاده از آب يا محلول‌هاي آب‌پايه براي شست و شوي مبلمان مانعي ندارد. به همين ترتيب حرف “S” به معناي استفاده از محلول‌هاي بدون آب مثل تميزکننده‌هاي خشک، حرف “WS” به معناي عدم بروز مشکل هنگام استفاده از آب، محلول‌هاي آب‌پايه يا محلول‌هاي بدون آب براي شستشوي مبلمان و حرف “X” به معناي نياز به شستشوي تخصصي و عدم امکان شست و شو مبلمان در منزل است. توجه به اين علامت‌ها پيش از شست و شوي مبلمان مي‌تواند شما را در انتخاب تميزکننده مناسب ياري دهد. درصورتي‌که برچسبي روي مبل شما وجود ندارد يا يک مبلمان قديمي و حتي عتيقه داريد بايد با مشورت با يک متخصص در زمينه شست و شو مبلمان در منزل تميزکننده مناسب خود را انتخاب کنيد.

جمع کردن خرده‌هاي آشغال از روي مبلمان با جاروبرقي پيش از استفاده از ماده تميزکننده 

جمع کردن خرده‌هاي آشغال از روي مبلمان با جاروبرقي پيش از استفاده از ماده تميزکننده

پيش از شروع به تميزکاري با استفاده از مايع تميزکننده مبلمان خود را با جاروبرقي تميز کنيد تا از عدم وجود خرده‌هاي آشغال بر روي مبل اطمينان حاصل کنيد. لازم به ذکر است که پيش از کشيدن جاروبرقي بايد تمامي تکه‌هاي زباله که اندازه بزرگي دارند و مي‌توانند در لوله جاروبرقي گير کنند با دست برداشته شوند. کشيدن جاروبرقي پيش از اقدام به شست و شوي مبلمان به شما اين اطمينان را مي‌دهد که ذره‌اي روي مبلمان وجود ندارد که با مرطوب شدن يا دستمال کشيدن، پخش شده و خود لکه جديدي را به وجود آورد. همچنين لوازم جانبي که با جاروبرقي ارائه مي‌شوند مانند سري قلم‌مو مانند داراي نقشي اساسي در فرايند شست و شو مبلمان در منزل هستند.

شست و شو مبلمان در منزل لوازمي خاصي مي خواهد و اگر اين لوازم جانبي را نداريد يا امکان استفاده از آن‌ها برايتان وجود ندارد مي‌توانيد با برداشتن سري جاروبرقي از لوله آهني تا لوله خرطومي آن براي دسترسي به درزها يا ايجاد مکش بيشتر براي زدودن خرده‌هايي آشغال استفاده کنيد. لازم به ذکر است که قدرت مکش جاروبرقي بايد با توجه به جنس مبلمان تنظيم شود به‌عنوان‌مثال براي پارچه‌هاي ابريشمي يا کتان بايد با مکش کمتر کار کرد.

صبر کردن تا اتمام زمان فرايند طبيعي خشک شدن پس از شست و شوي مبلمان 

صبر کردن تا اتمام زمان فرايند طبيعي خشک شدن پس از شست و شوي مبلمان

پس از اتمام فرايند تميزکاري اجازه دهيد که مبلمان در دماي اتاق خشک شود و در طول زمان خشک شدن از آن استفاده نکنيد. استفاده از وسايلي که فرايند خشک‌سازي را تسريع مي‌کنند مانند سشوار مي‌تواند باعث چروک شدن پارچه مبلمان شود. اين وسايل با ايجاد شوک حرارتي به مبلمان در حال خشک شدن مي‌توانند خسارات جبران‌ناپذيري را به مبلمان شما وارد کنند.

در مواردي که به دليل روش استفاده‌شده در شست و شو مبلمان در منزل، ماده تميزکننده مصرف‌شده يا وسيله به‌کاررفته در شست و شوي مبلمان فرايند خشک شدن ممکن است زمان زيادي طول بکشد، مي‌توان با استفاده از يک پنکه که با دور کند کار مي‌کند سرعت اين فرايند را افزايش داد. روش ديگر براي خشک شدن سريع‌تر مبلمان استفاده از يک حوله خشک و پهن کردن آن روي مبلمان به‌منظور جذب رطوبت اضافي است.

مراقبت از خود در برابر آسيب‌هاي احتمالي ناشي از مواد تميزکننده يا گردوغبار ايجادشده

مراقبت از خود در برابر آسيب‌هاي احتمالي ناشي از مواد تميزکننده يا گردوغبار ايجادشده

هنگام کار با ماده‌هاي تميزکننده به‌منظور شست و شو مبلمان در منزل براي جلوگيري از آسيب به دستگاه تنفسي يا ايجاد تنگي نفس لازم است که در و پنجره‌ها را باز گذاشته و از يک پنکه براي خارج کردن بخارات و بوي ناشي از ماده تميزکننده استفاده کنيد. همچنين استفاده از يک ماسک براي جلوگيري از ورود گردوغبار به دستگاه تنفسي ممکن است در مراحل اوليه آموزش شست و شو مبلمان نياز باشد. به اين دليل که در اين مراحل برداشتن خرده‌هاي آشغال يا زدودن گرد و غبار از روي سطح مبلمان مي‌تواند ذراتي را ايجاد کند که تنفس آن‌ها مشکل‌ساز باشد.

پاک کردن بقاياي مايع تميزکننده از روي مبل پس از طي مدت‌زمان موردنياز 

پاک کردن بقاياي مايع تميزکننده از روي مبل پس از طي مدت‌زمان موردنياز

هر مايع تميزکننده‌اي که براي شست و شو مبلمان در منزل مورداستفاده قرار مي‌گيرد، يک دستورالعمل خاص براي آموزش نحوه کاربرد آن دارد. يکي از موارد مهمي که در اين دستورالعمل ذکر مي‌شود مدت‌زماني است که محلول تميزکننده براي تأثيرگذاري بر روي لکه‌ها بايد بر روي سطح باقي بماند. پس از طي اين مدت‌زمان، لازم است که ماده تميزکننده از روي سطح مبلمان به‌طور کامل پاک‌سازي شود. زيرا مواد به‌کاررفته در توليد ماده تميزکننده مي‌توانند باعث ايجاد خوردگي، زنگ‌زدگي يا پوسيدگي در قسمت‌هاي مختلف مبلمان شوند.

امتحان کردن پاک‌کننده‌ها پيش از شست و شوي مبلمان 

امتحان کردن پاک‌کننده‌ها پيش از شست و شوي مبلمان

آموزش شست و شو مبلمان با دانستن اين نکته شروع مي شود، پيش از اينکه دست‌به‌کار شده و همه مبلمان خود را به مايع تميزکننده آغشته کنيد به خاطر داشته باشيد که بايد آن را قبل از استفاده امتحان کنيد. مواد به‌کاررفته در مايع تميزکننده مي‌تواند سلامت مبل شما را به خطر اندازد يا تاثير بدي بر روي ظاهر آن داشته باشد.

اگر از يک مايع تميزکننده جديد براي شست و شو مبلمان در منزل خود استفاده مي‌کنيد يا مي‌خواهيد مايع تميزکننده هميشگي خود را براي يک مبلمان جديد به‌کارگيريد، اين نکته را همواره در نظر داشته باشيد. براي اين کار بايد يک دستمال آغشته به مايع تميزکننده را بر روي نقطه‌اي از مبلمان که در ديد قرار ندارد يا بر روي پارچه‌اي که هم‌جنس با مبلمان است، بکشيد و به مدت‌زمان موردنياز که در دستورالعمل گفته‌شده صبر کنيد، پس از بررسي نتيجه مي‌توانيد تصميم بگيريد که از اين محلول تميزکننده استفاده کنيد يا خير.

انجام تست پايداري رنگي پيش از شست و شوي مبلمان

انجام تست پايداري رنگي پيش از شست و شوي مبلمان

پيش از شست و شو مبلمان در منزل بايد آن را ازنظر پايداري رنگي در مقابل مايع تميزکننده‌اي که استفاده مي‌کنيد امتحان کنيد. براي اين کار دستمال آغشته به مايع تميزکننده را روي يک بخش کوچک که در ديد قرار ندارد بکشيد. قبل از شست و شوي مايع تميزکننده چند دقيقه صبر کنيد. اگر پس از اتمام شست‌وشو احساس کرديد که آن قسمت از مبلمان رنگ خود را از دست داده است، مايع تميزکننده براي شست و شو مبلمان در منزل شما گزينه مناسبي نيست.

پاک کردن فوري لکه‌هاي به‌جامانده از مايعات

پاک کردن فوري لکه‌هاي به‌جامانده از مايعات

آموزش شست و شو مبلمان در هنگامي يک لکه در اثر سرريز کردن يک مايع مانند قهوه يا آبميوه بر روي مبلمان ايجاد مي‌شود، به اين شکل است که بايد فرايند تميزکاري آن تا حد امکان به‌طور سريع انجام شود. لکه‌هاي خشک‌شده بدترين نوع لکه‌ها در هنگام شست و شو مبلمان در منزل هستند.

محلول‌هاي به‌کاررفته براي شست و شو مبلمان در منزل

محلول‌هاي به‌کاررفته براي شست و شو مبلمان در منزل

محلول‌هايي که در بازار به‌عنوان تميزکننده‌هايي براي شست و شو مبلمان در منزل ارائه مي‌شوند ممکن است رضايت خريداران را از نتيجه حاصل به دنبال نداشته باشند. از سوي ديگر گاهي اوقات استفاده از اين مايعات تميزکننده ممکن است به‌صرفه نباشد چراکه براي از بين بردن لکه‌هاي کوچک تنها به مقدار کمي مايع تميزکننده نياز است درحالي‌که با خريد مايع تميزکننده داراي برند تجاري حجم زيادي از مايع تميزکننده در اختيار شما قرار مي‌گيرد که ممکن است ندانيد با باقيمانده آن چه کار کنيد.

ازاين‌رو بيشتر خانه‌داران ترجيح مي‌دهند براي شست و شو مبلمان در منزل از يک مايع دست‌ساز استفاده کنند تا هم خيالشان از بابت وجود مواد شيميايي که ممکن است هم براي مبلمان و هم براي خود شخص مضر باشد، راحت شده و هزينه کمتري را خرج کنند. البته در نظر داشته باشيد که با توجه به جنس پارچه و نکات ذکرشده در برچسب مبل بايد از محلول متناسب با آن استفاده کرد. ليست زير مي‌تواند به شما براي ساخت محلول خانگي‌تان کمک کند.

نکات لازم براي ساخت محلول خانگي براي شست و شو مبلمان چرم و معمولي

  • اگر مبلمان خانه شما با آب و محلول‌هاي آب‌پايه مشکلي ندارد مي‌توانيد با استفاده از مخلوط کردن مقادير مساوي آب سرد و مايع ظرف‌شويي يک محلول عالي براي شست و شوي مبلمان ندر منزل تهيه کنيد. فراموش نکنيد که قبل از مصرف محلول ساخته‌شده را خوب تکان دهيد تا کف کند و آب و مايع ظرف‌شويي به‌خوبي با هم مخلوط شوند. اين محلول بيشتر در شست و شو مبلمان در منزل راحتي استفاده مي‌شود.
  • يک‌چهارم فنجان در حدود 60 ميلي‌ليتر صابون مايع را با يک فنجان آب گرم که حدودا 240 ميلي‌ليتر مي‌شود، مخلوط کرده و خوب به هم بزنيد. حالا شما يک محلول ديگر براي شستشوي مبلمان راحتي خود در اختيار داريد.
  • مقادير مساوي آب و سرکه سفيد را با هم مخلوط کنيد تا يک محلول بي‌نظير براي شست و شو مبلمان چرمي در دست داشته باشيد. موادي که در ساخت اين محلول استفاده مي‌شوند بهتر است که در دماي اتاق باشند. به‌علاوه آب مقطر نيز ترکيب مطمئن‌تري را نسبت به آب شير براي شست و شو مبلمان چرم در اختيارتان قرار مي‌دهد.
  • براي از بين بردن لکه روغن باقيمانده بر روي مبل چرمي‌تان مي‌توانيد از جوش‌شيرين استفاده کنيد. جوش‌شيرين را روي لکه به مدت چند ساعت باقي بگذاريد و سپس با خيال راحت شست و شو مبلمان چرم خود را انجام دهيد.
  • از ترکيب مقادير مساوي ليمو و کرم تارتر براي از بين بردن لکه‌هاي به‌جامانده از شست و شو مبلمان چرم با ساير مايعات تميزکننده استفاده کنيد. اين محلول بايد ده دقيقه در محل لکه باقي بماند تا تاثير خود را بر روي لکه بگذارد.

شست و شوي مبلمان در خانه

  • ده تا پانزده قطره ليمو، دو فنجان سرکه سفيد و مقداري روغن درخت چاي مي‌تواند براي شست و شو مبلمان چرم استفاده شود. محلول را به‌خوبي تکان دهيد تا روغن و سرکه با هم مخلوط شوند. اجازه دهيد که محلول از شب تا صبح روي سطح مبل باقيمانده و خشک شود. هرگز از روغن زيتون در شست و شو مبلمان چرم استفاده نکنيد زيرا مواد موجود در آن براي چرم مضر است.
  • براي شست و شو مبلمان در منزل که از چرم جير يا پلاستيک فشرده ساخته شده کافي است يک سهم سرکه سفيد را با دو سهم روغن تخم کتان مخلوط کرده و پس از قرار دادن ندر محل لکه ده دقيقه صبر کنيد. حال با يک دستمال خشک باقيمانده محلول را از روي مبلمان پاک کنيد.
  • محلول ديگري که در شست و شو مبلمان چرم جير کاربرد دارد، محلول آب گرم و الکل است.
  • براي پاک کردن لکه‌ها از هيدروژن پر اکسيد با غلظت سه درصد استفاده کنيد. غالبا در منازل هيدروژن پر اکسيد با غلظت سي‌وپنج درصد وجود دارد. براي رقيق کردن آن و ساختن هيدروژن پر اکسيد با غلظت سه درصد بايد به ازاي هر يک سهم هيدروژن پر اکسيد سي‌وپنج درصد، يازده سهم آب ريخته شود. به بيان دقيق‌تر براي ساخت يک فنجان هيدروژن پر اکسيد با غلظت سه درصد يعني در حدود دويست و چهل ميلي‌ليتر بايد 18?48 ميلي‌ليتر معادل با يک و يک‌چهارم قاشق غذاخوري هيدروژن پر اکسيد با غلظت سي‌وپنج درصد را به دويست و بيست ميلي‌ليتر آب معادل سه‌چهارم فنجان مخلوط کرد.

آموزش شست و شو مبلمان در مواردي که جنس مبلمان با آب يا محلول‌هاي آب‌پايه سازگار نباشد، به اين صورت است که بايد از محلول تميزکننده خشک که يک محلول آماده است استفاده کرد. اين محلول به دليل عدم وجود آب در آن، خشک ناميده مي‌شود.

مراحل شست و شو مبلمان در منزل

مراحل شست و شو مبلمان در منزل

شست و شو مبلمان در منزل تنها به معناي شست و شوي بدنه آن با آب يا هر محلول تميزکننده ديگر نيست. يک مبلمان داراي قسمت‌هاي مختلفي ازجمله متکا و نازبالش است که هرکدام بايد به‌طور جداگانه و با روش مخصوص به خود شسته شوند.

همان‌طور که اشاره شد اولين مرحله در آموزش شست و شو مبلمان جمع کردن تکه‌هاي درشت زباله با استفاده از دست از روي مبل است. بايد مطمئن شويم تمامي قطعه‌هاي درشت از روي مبل جمع شده‌اند تا در مرحله بعد دچار مشکل نشويم.

آموزش شست و شو مبلمان در مرحله دوم، استفاده از جاروبرقي است. با استفاده از جاروبرقي بايد تمامي خرده‌هاي ريز زباله و گردوغبار از روي مبلمان گرفته شود. همچنين مي‌توان از لوازم جانبي جاروبرقي براي زدودن بهتر گردوغبار استفاده کرد. بايد هنگام استفاده از اين ابزارها نسبت به سلامت آن‌ها اطمينان حاصل کرد. به‌عنوان‌مثال خراب بودن موهاي قلم‌موي جاروبرقي مي‌تواند باعث ايجاد خط و خش بر روي مبل شود.

درصورتي‌که جاروبرقي نداريد مي‌توانيد از جارو شارژي به‌عنوان جايگزين استفاده کنيد. همچنين استفاده از يک فرچه فرش شويي يا يک طي تميزکاري نيز مي‌تواند مفيد باشد. به اين شرط که موهاي آن‌ها زبر نباشد زيرا باعث ايجاد خش و آسيب به مبلمان مي‌شود. حتي اگر بر روي اتيکت يا برچسب مبل حرف “X” يعني نياز به شستشوي حرفه‌اي نقش بسته باشد، مي‌توان تا اين مرحله از آموزش شست و شو مبلمان را در منزل انجام داد.

به ياد داشته باشيد که جهت کشيده شده جاروبرقي بايد از بالا به پايين يا چپ به راست، در بخشه‌اي کوچکي که با هم برخورد داشته باشند، انجام شود تا بتوانيم از پاک شدن کامل گردوغبارها اطمينان حاصل کنيم. به‌علاوه قدرت مکش با توجه به جنس مبلمان متفاوت است. در هنگام جاروکشي بايد در تميزکاري درزها و قسمت‌هايي از مبلمان که دسترسي به آن دشوار است دقت ويژه‌اي داشت.

شستشو مبلمان در منزل

شست و شو مبلمان در منزل مرحله بعدي که دارد اين است که همچنين مي‌توان از يک بخارشوي براي تکميل فرايند تميزکاري کمک گرفت. قبل از اين کار بايد اطمينان حاصل کرد که بخار براي پارچه مبل مضر نيست مثلا باعث چروک شدن آن نمي‌شود. اگر در اتيکت يا برچسب مبل حرف “S” را مشاهده کرديد استفاده از بخارشوي براي شست و شو مبلمان در منزل انتخاب درستي نيست. براي استفاده از بخارشوي، سطح مبل را به‌صورت مربعي تقسيم کرده و کار بخارشويي را در هر مربع انجام دهيد. اگر نياز به صرف زمان بيشتري براي پاک کردن بعضي قسمت‌هاي خاص هست، اين کار را انجام دهيد. پس از بخارشويي يا جاروکشي با يک فرچه تميز گردوغبارهاي احتمالي به‌جامانده را پاک کنيد.

آموزش شست و شو مبلمان در مرحله سومش بايد به انتخاب مايع تميزکننده متناسب با جنس مبلمان و با توجه به نوع لکه ايجادشده است، بپردازيم. در اين مرحله بايد با اتيکت يا برچسب مبلمان مراجعه کرد و يا اينکه از يک متخصص کمک گرفت.

مرحله بعد که مهم‌ترين مرحله در شست و شو مبلمان در منزل است، چگونگي قرار دادن ماده تميزکننده بر روي مبلمان يا درواقع چگونگي استفاده از آن است. براي شست و شوي مبلمان لازم است که همواره چند دستمال تميزکاري نرم که از خشک و تميز بودن آن‌ها مطمئن هستيم، در اختيار داشته باشم. بايد به خاطر داشت که هيچ‌گاه نبايد دستمال را با مايع تميزکننده خيس کرد. براي شست و شو مبلمان در منزل همواره به يک دستمال نمدار نياز داريم.

ادامه مراحل آموزش شست و شو مبلمان در منزل

شيوه کشيدن دستمال بر روي سطح مبلمان نيز بسيار اهميت دارد. دستمال نمدار را همواره بايد به‌صورت دايره‌هاي کوچک که با يکديگر تماس داشته باشند، بر روي سطح مبل کشيد. همچنين در مواردي که پارچه مبلمان پرزدار است بايد پارچه نمدار را يک‌بار در جهت پرزها و يک‌بار در خلاف جهت آن بر روي مبل بکشيم تا از پاک شدن عمقي لکه مطمئن شويم.

در آموزش شست و شو مبلمان ، انجام اين کار در حالي است که هدف ما از شست و شوي مبلمان تنها حفظ ظاهر و زيبايي مبلمان باشد. اما اگر هدف از شست و شو مبلمان در منزل پاک کردن لکه‌هاي به خصوصي است که بر روي آن ايجاد شده، بايد از شيوه متفاوتي استفاده کرد. در حالتي که هدف از بين بردن يک لکه خاص است، به‌هيچ‌عنوان نبايد دستمال مرطوب را بر روي پارچه کشيد. چراکه کشيدن دستمال نمدار سبب پخش شدن لکه و سرايت آن به قسمت‌هاي ديگر مي‌شود.

در اين حالت بايد مايع تميزکننده را با فشردن دستمال نمدار به لکه منتقل کرد يا اگر محلول تميزکننده غلظت خوبي دارد و پخش نمي‌شود، آن را با قاشق يا قطره‌چکان در محل لکه قرار داد. عمل فشار دادن احتمال تبديل لکه به يک لکه سرسخت را کم مي‌کند و به راحت‌تر پاک شدن آن کمک مي‌کند.

مراحل آخر در آموزش شستشوي مبلمان در منزل

آموزش شست و شو مبلمان در مرحله پنجم بايد به خشک کردن مايع تميزکننده از روي سطح مبلمان، پس از طي مدت‌زمان مناسب بپردازيم. براي اين کار بايد از يک دستمال خشک و تميز استفاده کرد. در حين پاک کردن باقيمانده‌هاي ماده تميزکننده بايد مراقب باشد که ماده به ساير قسمت‌هاي مبل سرايت نکند.

درنهايت بايد مبلمان را در معرض هواي آزاد قرار داد تا خشک شوند. اين کار بهترين راه‌حل براي خشک کردن رطوبت ناشي از شست‌وشو است. اما همان‌طور که گفته شد راه‌هاي ديگري نيز براي تسريع اين فرايند وجود دارد.

دو نکته مهم در هنگام شست و شو مبلمان در منزل بايد در نظر گرفته شود.

  • در هنگام انجام عمليات بايد ساير قسمت‌هاي مبلمان همچون چوب يا استيل يا درواقع بدنه مبلمان کاملا خشک نگه داشته شود و از نفوذ هرگونه ماده تميزکننده به آن‌ها جلوگيري شود. اين کار مانع زنگ زدن، فرسودگي يا تاب برداشتن اسکلت مبلمان مي‌شود.
  • درصورتي‌که متکاهاي مبلمان قابل جدا شدن هستند بايد تمامي فرايند شست‌وشو و خشک‌سازي آن‌ها به‌طور جداگانه انجام شود. البته اين مورد درباره متکاهاي پنبه‌اي صدق نمي‌کند. همچنين اگر روکش متکاها نيز برداشته مي‌شود بهتر است که جدا شده و در صورت امکان با لباسشويي يا با دست شسته شود. واضح است که اگر لکه‌اي در قسمت متکا ايجاد شد، به‌راحتي با برداشتن متکا و انجام اقدامات گفته‌شده قابل‌حذف است و نيازي به شستن تمامي مبل نيست. به‌علاوه روش فشار دادن ماده تميزکننده بر روي محل لکه مي‌تواند در مورد مبلماني که متکاهاي آن قابل‌حذف نيست مفيد فايده واقع شود. در موردي که هدف، تميزکاري و شست و شوي مبلمان در منزل به صورت کلي است، بايد تمامي مراحل ذکرشده در مورد متکاها نيز انجام گيرد. حتي در صورت امکان برداشتن روکش متکا، بايد آن را درآورده و داخل آن را جاروکشي کرد.

نکاتي درباره شست و شو مبلمان چرم در منزل

نکاتي درباره شست و شو مبلمان چرم در منزل

شست و شو مبلمان چرم در منزل کار بسيار دشواري است زيرا اين جنس به‌راحتي لکه‌ها حتي لکه‌هاي ناشي از شست‌وشو و تميزکاري را به خود جذب مي‌کند. وسايل چرمي براي مراقبت به روش‌هاي خاصي نياز دارند. همان‌طور که در اين متن گفته شد تميزکننده‌هاي خانگي و تجاري مختلفي براي تميزکاري مبلمان چرمي در دسترس است. با مراقبت منظم و استفاده از تميزکننده‌هاي درست مي‌توان تا سال‌ها از داشتن يک مبلمان چرمي لذت برد. در شست و شو مبلمان چرم بايد به چند نکته توجه کرد.

  • استفاده از افزونه قلم‌مو جاروبرقي، پر يا يک دستمال ميکروفيبر براي زدودن گردوغبار بدون ايجاد خش بر روي مبلمان
  • دستمال تميزکننده بايد حتما نمدار باشد. وجود مقدار کمي مايع اضافه سبب آسيب جدي در مبلمان چرم مي‌شود.
  • لازم است که مبلمان به بخش‌هاي جداگانه تقسيم شده و تميزکاري و خشک‌سازي در هر بخش انجام گيرد. به عبارت بهتر بايد تمامي مراحل تميزکاري را براي هر بخش به‌طور جداگانه انجام داد تا لکه‌اي ناشي از شست‌وشو بر روي آن ايجاد نشود.
  • از ترکيب ليمو و روغن درخت چاي هر شش تا دوازده ماه يک‌بار براي براق‌سازي مبلمان چرم استفاده کنيد.
  • از بخارشوي براي شست و شو مبلمان چرمي استفاده نکنيد.

به‌طورکلي بهتر است که شست و شو مبلمان چرمي توسط افراد حرفه‌اي انجام گيرد زيرا نياز به مهارت بالايي دارد.

سخن آخر در آموزش شست و شو مبلمان در منزل

سخن آخر در آموزش شست و شو مبلمان در منزل

براي تهيه انواع مبلمان خود مي توانيد از سايت توليد کننده مبلمان مدرن باف، ديدن نماييد و اقدام به خريد هر نوع مبلماني که مد نظرتان است، کنيد. شست و شو مبلمان در منزل کاري است که بدون آموزش و به‌خودي‌خود قابل انجام نيست. مقاله‌اي که خوانديد حاوي نکات کلي درباره آموزش شست و شو مبلمان، شست و شو مبلمان چرم و شست و شو مبلمان در منزل بود. نکته قابل‌توجه اين است که پيش از اقدام به هر کاري براي اطمينان از حفظ سلامت مبلمان خود بايد به دستورالعمل‌ها مراجعه کنيم. چه دستوراتي که بر روي اتيکت يا برچسب مبلمان نوشته شده و چه آن‌هايي که بر روي جلد مواد تميزکننده موجود است.

منابع:

How to Clean Couch Cushions

شست و شو مبلمان در منزل

خريد مبلمان تخت شو

خريد مبلمان کلاسيک



[ بازدید : 463 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به علاقه مندی های من است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]